Samarbeten

Duveds Byförening är engagerad i att skapa ett starkare och mer sammansvetsat Duved genom samarbete med lokala grupper och föreningar. Genom denna samverkan bidrar vi till byns utveckling och välkomnar alla, från enskilda individer till organisationer, att delta och påverka. Din insats och dina idéer är värdefulla för att forma vår bys framtid.

Engagera dig med oss och var en del av förändringen i Duved!

Samarbeten

Duveds Byförening är stolt över att samarbeta med en rad olika grupper och föreningar inom vårt samhälle. Här presenterar vi de samarbetar med på olika sätt och vars gemensamma insatser och engagemang bidrar till att göra Duved till en ännu bättre plats att leva och verka på. Varje samarbete speglar vår gemensamma strävan efter utveckling och gemenskap i byn.

Duveds IF

Tillsammans skapar vi rörelsegläjde och gemenskap. vill ser till att Duveds IF har tillgång till föreningshuset för att skapa en klubbkänsla. Vi samverkan även även kring Duved’s årliga loppisar höst och vår.

Åre SLK

Tillsammans skapar vi E-sport eventet FC/FIFA och föreninghuset.

Duved Coffee Club

Duved Coffee Club är stället för dig som gillar kaffe och trevligt sällskap i Åredalen. Vi träffas frivilligt, ofta på torsdags mornar, hos Mrs. Maggie i Duved. Kolla in Instagram @duvedcoffeeclub för när vi ses nästa gång. Alla är välkomna för en fika och pratstund!

Duveds gruppen

Duveds Gruppen drivs av lokala företagare som arbetar för att stärka och främja Duveds näringsliv. Genom samarbete och innovation gör vi Duved mer attraktivt för företagande.

Duved Framtid

Driver samhällsutvecklingen. Duved Framtid ägs av Tagehus AB, Årehus AB, lokalt engagerade företagare samt Duveds Byförening med en särställning i styrelsen genom en s k Golden Share. Den ger byborna utslagsröst och ökat inflytande över Duveds utveckling.

Åre Destination

Destinationsbolaget finns för hela åredalen. Tillsammans med byföreningen skapas eventen  julmarknad i Duved och Valborg firandet.

Åre kommun

Åre kommun samverkar genom föreningenslivet. Duveds Byförening sköter Duvedshallens bokningar åt kommunen.

Gå med i vårt nyhetsbrev