Om Duveds Byförening

Duveds Byförening, med sina cirka 200 medlemmar, är en hjärtpunkt i Duveds samhällsliv. Vi är en ideell förening som engagerar oss i att göra Duved till en ännu bättre plats att bo och verka på. Vår förening står för gemenskap, trivsel och utveckling. Vi sköter och underhåller viktiga mötesplatser som Duveds Föreningshus och Duvedshallen, vilket möjliggör en mängd olika aktiviteter för byns invånare.

Genom våra volontära insatser främjar vi sport, kultur och fritidsaktiviteter som stärker samhällsandan och bidrar till byns attraktivitet. Bland de aktiviteter vi arrangerar finns julmarknader, Valborgsfirande, countryfestivaler, städdagar och sportevenemang som FIFA/FC.

Vi ser även till att ge byborna möjlighet att engagera sig i lokala projekt. Genom att samla projektidéer och koordinera intresserade deltagare hjälper vi idéer bli verklighet, och bidrar till byns utveckling. Vår vision är att alla bybor ska bli medlemmar i föreningen, för att tillsammans göra Duved till en ännu mer levande och dynamisk plats. Vi tror på kraften i att mötas, engagera sig och växa tillsammans. Varje år på Alla hjärtans dag delar vi ut en utmärkelse till årets bybo, ett sätt att uppmärksamma och uppskatta individuella insatser för gemenskapen.

• Anders Wiblom

ORDFÖRANDE STYRELSE
    Vakant från april 2024
    DUVED FRAMTID

• Jens Nilsson

Vakant från april 2024

• Leif Härjegård

MEDLEMSKAP

• Annika Weile

SEKRETERARE

• Eva Edfeldt

KASSÖR

• Niklas Lindberg

FASTIGHET

Linnea Sahlmén

SUPPLEANT
    Ansvarig för bokningarna av föreningshuset, släp och duvedshallen

• Petra Colleen

SUPPLEANT

• Lovisa Hägle

WEBBANSVARIG
    Tipsa gärna Lovisa om event och aktiviteter i Duved.

Vill du vara med och göra Duved ännu bättre?

Engagera dig i Duveds Byförening! Ditt deltagande bidrar till gemenskapen och utvecklingen av vår vackra by. Vi söker personer som är ansvariga för:

• ordna ett event ex by-öl, julmarknad, valborg, Duveds nationaldag etc

• inköp till föreningshuset

• projektledare

• styrelseledamot

• eller annat som du önskar

Klicka på knappen nedan för att visa ditt intresse. Tillsammans kan vi skapa en ljusare framtid för Duved!

Gå med i vårt nyhetsbrev